Květen, 2003
Celkem 5 fotografií
Lanzhou (Lan-čou), hlavní město provincie Gansu (Kan-su), bývalo významným obchodním centrem na hedvábné cestě a jedním z posledních velkých měst na západní hranici čínského impéria, kudy proudily zástupy karavan s drahocenným nákladem.
Mnoho se od těch dob změnilo a z malé, ale významné oázy se stalo po vzniku ČLR důležité průmyslové centrum celé severozápadní Číny. To se ovšem výrazně podepsalo na tváři a charakteru města, z jehož tisícileté tradice se nám dochovalo svědectví jen převážně ve formě menších artefaktů, které jsou uchovávány v Muzeu provincie Gansu.
V dnešní době město opět působí jako důležitá dopravní křižovatka, k čemuž významně přispělo r. 1963 vybudování železnice spojující Peking přes Lanzhou se západní Čínou, s hlavním městem provincie Xinjiang (Sin-ťiang) Urumči. V Lanzhou též začíná v r. 2007 dobudovaná železniční odbočka směrem k hlavnímu městu Tibetu – Lhase.
Lanzhou (Lan-čou), hlavní město provincie Gansu (Kan-su), bývalo významným obchodním centrem na hedvábné cestě a jedním z posledních velkých měst na západní hranici čínského impéria, kudy proudily zástupy karavan s drahocenným nákladem.
Mnoho se od těch dob změnilo a z malé, ale významné oázy se stalo po vzniku ČLR důležité průmyslové centrum celé severozápadní Číny. To se ovšem výrazně podepsalo na tváři a charakteru města, z jehož tisícileté tradice se nám dochovalo svědectví jen převážně ve formě menších artefaktů, které jsou uchovávány v Muzeu provincie Gansu.
V dnešní době město opět působí jako důležitá dopravní křižovatka, k čemuž významně přispělo r. 1963 vybudování železnice spojující Peking přes Lanzhou se západní Čínou, s hlavním městem provincie Xinjiang (Sin-ťiang) Urumči. V Lanzhou též začíná v r. 2007 dobudovaná železniční odbočka směrem k hlavnímu městu Tibetu – Lhase.